Scroll Top

SEO optimizacija

SEO – optimizacija web stranica za tražilice

SEO ( Search Engine Optimization) je engleski naziv za optimizaciju web stranica za tražilice. Što je web stranica bolje optimizirana za tražilice, to ju tražilice bolje pozicioniraju. Stranica koja je dobro optimizirana za određenu ključnu riječ pojavljuje se na prvoj stranici tražilice (Googla) za tu ključnu riječ. Vaša web stranica sadrži više stranica od kojih svaka može biti optimizirana za nekoliko ključnih riječi. Tako vaša web stranica može primati veliku količinu besplatnih posjeta zbog prirodno dobrih pozicija koje postiže za ključne riječi povezane s vašom ponudom proizvoda i usluga.

Koja je cijena SEO optimizacije?

U gotovo svim slučajevima pokazuje se da je SEO optimizacija najisplativije ulaganje u internet marketing. Ovaj tip promocije na internetu zahtjeva veća početna ulaganja, ali postiže trajnije rezultate uz relativno malu količinu održavanja i niske troškove. Cijena najviše ovisi o snazi konkurencije za tražene ključne riječi.

Cijenu najbolje mogu shvatiti klijenti koji imaju iskustva s plaćenim Google Adwords search kampanjama. Oni su platili poziciju za određenu riječ i uvjerili su se da je korist od te pozicije bila veća od troška. Takvi kupci razumiju cijenu klika za ključnu riječ povezanu s njihovim poslom i znaju cijeniti postignute pozicije u organskim rezultatima preko kojih dobivaju besplatne klikove za te iste riječi.

Za sve ostale možda je najbolji sljedeći primjer:

Recimo da se bavite servisom računala. Pojednostavit ćemo i prvo analizirati samo jednu ključnu riječ npr. baš riječ ‘ servis računala’. Ova riječ ( u google keyword planner alatu može se provjeriti ) ima prosječno 480 pretraga mjesečno. Pretpostavimo da je Vaša web stranica iznimno dobro optimizirana i da je na prvom mjestu u Google tražilici za ovu ključnu riječ. Prvo mjesto ‘pokupi’ otprilike 40% svih pretraga, što bi ovdje bilo 192 posjeta na web stranicu.

Pretpostavimo da je Vaša ponuda na stranici prosječno atraktivna i da se otprilike samo 10% posjetitelja odluči za Vašu uslugu. 10% nije mnogo jer je ovo vrlo konkretna ključna riječ, odnosno oni posjetitelji koji u google upisuju ‘servis računala’ doista i trebaju servis računala. Dolazimo do brojke od 19 servisa mjesečno. Ako je cijena servisa prosječno npr. 300 kn a trošak servisa prosječno 200 kn onda ostaje 100kn x 19 servisa = 1900 kn mjesečno.

Idemo sada razmotriti ( realniju) situaciju  kada ta ista Vaša web stranica rangira vrlo dobro i za ‘servis laptopa’ (390 pretraga), ‘popravak laptopa’ ( 170), ‘servis laptopa zagreb’ ( 170),  ‘servis kompjutera’ (110)…Nije nerealno za pretpostaviti da ako je web stranica dobro optimizirana za glavnu ključnu riječ da će biti dobro optimizirana i za sve povezane ključne riječi. Sada već dolazimo do potencijalnih 500 posjetitelja, i uz prosječnu dobru ponudu možemo očekivati do 50 servisa/ mjesečno = 5000 kn /mjesečno. Pretpostavimo da se ponuda znatno popravi  te  umjesto da svakog 10-og posjetitelja pretvori u kupca, da svakog 5-og posjetitelja pretvori u kupca. U tom slučaju korist od ovog broja posjetitelja naraste sa 5.000 kn na 10.000 kn mjesečno.

Ali što ako Vaša stranica nije na prvom mjestu? Treba znati da već drugo mjesto ima samo 25%, treće 15%, a četvrto oko 10% posjeta.. Znači brojke znatno padaju što je niže stranica rangirana. Ako niste među prvih 10 rezultata onda je teško očekivati ikakve posjetitelje preko Google tražilice.

Do sada smo analizirali relativno ‘jeftinu’ riječ. Na servisu računala nema puno marže i procijenili smo da nam je korist od jednog kupca cca 100 kn. Pogledajmo sada ovu ključnu riječ’ yacht charter croatia’. Ova riječ u Hrvatskoj ima 1300 pretraga mjesečno ( stranci pretražuju dok su na odmoru), a korist od jednog takvog kupca se mjeri u 1000 kn. Zamislite onda koliko vrijedi prvo mjesto za tu ključnu riječ vlasniku koji je u tom poslu.

Pravi odgovor koliko košta SEO optimizacija Vam mogu dati SEO stručnjaci tek kada naprave vrlo detaljnu analizu cijelog tržišta povezanog s Vašom uslugom. Vi se svakako pripremite i napravite vlastitu procjenu koliko Vama vrijedi određena pozicija za određenu ključnu riječ. Treba li Vam pomoć oko procjene slobodno nam se obratite.

Kome je SEO iznimno koristan?

  • Svim tvrtkama koje imaju web stranicu s mnogo sadržaja
  • Tvrtkama koje plaćaju Google Adwordse
  • Tvrtkama koje se bave maloprodajom
  • Tvrtkama koje se bave uslugama

Kada pričamo o tvrtkama koje imaju web stranicu s mnogo sadržaja, sadržaj se odnosi na opise proizvoda i/ili usluga te na tekstove i članke povezane s poslovanjem tvrtke. Web stranice s mnogo sadržaja se mogu optimizirati za mnogo riječi te tako dobiti značajno veći broj ciljanih posjeta povezanih s poslovanjem tvrtke. Kod tvrtki koje se bave maloprodajom, znatno pomaže ako posjedujete detaljne opise proizvoda koje nudite. Tvrtke koje plaćaju Google Adwordse, te veliki dio budžeta troše na Search kampanje, mogu znatno uštedjeti na search oglašavanju i postići znatno veću posjećenost u konačnosti. Tvrtkama koje se bave uslugama  u većini slučajeva SEO optimizacija nosi najbrže rezultate.

Što možete sami napraviti za bolju SEO optimizaciju:

Sastaviti vrlo kvalitetan opis Vaših usluga ili proizvoda
Dobar i opsežan sadržaj se može lako optimizirati, dok se kratak i neinformativan sadržaj ne može kvalitetno optimizirati pa ga treba dorađivati.

Angažirati tvrtku s iskustvom u SEO optimizaciji za izradu web stranice
Već u samoj izradi web stranice treba poštivati neka pravila: ispravnu strukturu linkova, meta naslove i meta opise, automatsko generiranje sitemapa, mogućnost dijeljenja sadržaja na društvenim mrežama… Ako se ove stvari propuste napraviti kod izrade web stranice vrlo vjerojatno ćete morati angažirati novu firmu da napravi iznova web ili popravi postojeći.

Pisati blog
Ako se ispravno vodi, blog može biti velika pomoć u SEO optimizaciji. Kako nije blog za svakoga razmislite o tome da angažirate nekoga tko poznaje Vaš posao dobro, a ima smisla za pisanje članaka.

Ažurirati informacije na web stranici
Nije potrebno često, ali znatno pomaže ako s vremena na vrijeme ažurirate zastarjele informacije o proizvodima i uslugama.